Kenniscentrum - Consumentenverpakkingen
Consumentenverpakkingen
Dat verpakkingen een belangrijke rol spelen in het aankoopproces van de consument is niets nieuws. Uiterlijk (design) en functionaliteit zijn hierbij van essentieel belang, net zoals duurzaamheid. In het (online) schap is het een uitdaging om extra waarde toe te voegen aan je product. Een product moet een verantwoord verhaal overbrengen en tegelijkertijd verleidelijk zijn. Wat triggert jouw consument en hoe vertaal je dat naar de verpakking? Hoe weet jij het brein te prikkelen door jouw product op unieke wijze te presenteren? En wat is de rol van design en duurzaamheid hierin?
Wij Nederlanders openen namelijk per dag gemiddeld 7 verpakkingen. Aangezien dit goed is voor 20% van het totale Nederlandse afval, brengt het duurzaamheidsvraagstukken met zich mee. Het gaat vaak over het reduceren van verpakkingsmateriaal, maar wist je dat de milieu-impact in de food sector vele malen groter is bij ‘underpackaging‘ dan bij ‘overpackaging‘? De problematiek van duurzame verpakkingen lijkt veelal terug te komen in het recycling proces. Hoe ziet dit er in de toekomst uit? Welke nieuwe duurzame materialen kun je op korte termijn verwachten?
Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van consumentenverpakkingen.

Schrijf je nu in voor Packaging Innovations 2023
Vanaf nu is het mogelijk om je online in te schrijven voor Packaging Innovations 2023 op 5 & 6 april 2023 in Brabanthallen Den Bosch.
Registreer je hieronder gratis voor de grootste verpakkingsbeurs van de Benelux.
- Nieuwsitems

PERSBERICHT | Wat moet je zien op Packaging Innovations
’S HERTOGENBOSCH – Het zuiden van het land draait warm voor het samenkomen van verpakkings-Nederland. Volgende week op woensdag 5 en donderdag 6 april staan Brabanthallen in het teken van specifiek consumentenverpakkingen (Packaging Innovations), maar ook de technologie achter de verpakkingen (Empack).
Lees verder »
PERSBERICHT | Empack en Packaging Innovations maken volledig programma bekend
Empack en Packaging Innovations maken volledig programma bekend. Er zijn in meer dan 30 sessies bij te wonen: van de psychologie van verpakkingen tot de oplossingen voor verpakkingen op logistiek gebied.
Lees verder »
PERSBERICHT | Samenwerking Aroja Xorfex en Empack voor innovatieve verpakkingen
De verpakkingsbeurs Empack slaat de handen ineen met Aroja Xorfex – een leider in de ontwikkeling en levering van industriële digitale inkjetprintmachines, 3D-printers en speciale apparatuur met een geschiedenis. Het doel van de samenwerking is om de mogelijkheden van digitaal printen en (consumenten)verpakkingen op de kaart te zetten.
Lees verder »
PERSBERICHT | Verpakkend Nederland loopt warm voor grootste verpakkingsevent van de Benelux
Empack, dé vakbeurs voor verpakkingstechnologie, en PEFC Nederland zetten de samenwerking voort in 2023. Empack wordt gekenmerkt door vele gevestigde toonaangevende partners, maar ook innovatieve start-ups en boeiende nieuwe ondernemingen. Een partij als PEFC mag hierin dus niet ontbreken.
Lees verder »
PERSBERICHT | No More Greentalk tijdens Packaging Innovations 2023
De ontwikkelingen in de wetgeving omtrent het terugdringen van wegwerpplastics en -verpakkingen volgen zich in rap tempo op. Hoe kan jij je het beste voorbereiden op de recente update rond de Packaging Waste Regulation?
Lees verder »