The tradeshow for
CONSUMER PACKAGING
Gelijktijdig met Empack
Wat kunnen de verpakkingsontwikkelingen betekenen voor jouw merk?
We laten ons allemaal verleiden door verpakkingen. Iedere Nederlander opent gemiddeld zo’n 2.555 verpakkingen per jaar, waarvan 20% niet recyclebaar is. We houden steeds meer rekening met duurzame verpakkingen. Maar hoe zorg je er tegelijkertijd voor dat jouw verpakking opvalt, online en in het schap? Sluit jouw verpakking aan bij de doelgroep die je wilt bereiken? Verkoopt jouw design jouw product? En niet geheel onbelangrijk: blijf jij met jouw verpakking de concurrentie voor?
That’s where we come in! Ga tijdens Packaging Innovations op zoek naar de ideale verpakking en bezoek onze experts op het gebied van verpakkings -design, -technologieën en -oplossingen. Inspiratie nodig? Ontdek meer tijdens de (inter)nationale conferenties, workshops en exposities.
Onze deelnemers
Dé experts op het gebied van creatieve, duurzame en innovatieve verpakkingsoplossingen.
























Reuse & refill paviljoen
Reuse, refill, rethink, renew, redesign en recycle, het zijn essentiële begrippen in de verpakkingsuitdagingen van nu en van de toekomst. Termen die bijdragen aan het reduceren co2-uitstoot, maar in hoeverre is dit realistisch wanneer de bevolkingsgroei blijft doorzetten en de welvaart blijft toenemen? Ondanks deze wereldwijde groei zijn wij aan zet om te zorgen voor een gezonde toekomst. Innovatieve verpakkingsoplossingen op het gebied van reuse en refill zetten direct zoden aan de dijk, waarbij wereldwijd het belang hiervan wordt ingezien en de wetgeving hier ongetwijfeld aangepast op gaat worden. Welke oplossingen zijn er al? En welke oplossingen kunnen we op korte termijn verwachten? En hoe garandeer je de voedselveiligheid, betrouwbaarheid en aansprakelijkheid? Innovatieve experts slaan de handen ineen waardoor de potentiële positieve impact groot gepresenteerd wordt
Het laatste nieuws

PERSBERICHT | Wat moet je zien op Packaging Innovations
’S HERTOGENBOSCH – Het zuiden van het land draait warm voor het samenkomen van verpakkings-Nederland. Volgende week op woensdag 5 en donderdag 6 april staan Brabanthallen in het teken van specifiek consumentenverpakkingen (Packaging Innovations), maar ook de technologie achter de verpakkingen (Empack).
Lees verder »
PERSBERICHT | Empack en Packaging Innovations maken volledig programma bekend
Empack en Packaging Innovations maken volledig programma bekend. Er zijn in meer dan 30 sessies bij te wonen: van de psychologie van verpakkingen tot de oplossingen voor verpakkingen op logistiek gebied.
Lees verder »
PERSBERICHT | Samenwerking Aroja Xorfex en Empack voor innovatieve verpakkingen
De verpakkingsbeurs Empack slaat de handen ineen met Aroja Xorfex – een leider in de ontwikkeling en levering van industriële digitale inkjetprintmachines, 3D-printers en speciale apparatuur met een geschiedenis. Het doel van de samenwerking is om de mogelijkheden van digitaal printen en (consumenten)verpakkingen op de kaart te zetten.
Lees verder »DE HOT TOPICS VAN 2023
Ontdek de nieuwste trends en ontwikkelingen tijdens Packaging Innovations





Over het event
Opvallen in de schappen gaat al jaren verder dan een flitsend ontwerp. Producenten en merken worden continu uitgedaagd op de inzet van circulariteit, (duurzame) materialen, innoverende technieken, gebruiksgemak, reuse, recycling, verpakkingsontwerp en minimalisatie van verpakkingen. Marketeers, brand managers, verpakkingsspecialisten, R&D managers, designers en inkopers staan voor de uitdaging om te blijven innoveren. Op 5 & 6 april komen zij samen in Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch om in één keer weer helemaal op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen.
Een exclusief en marketing gedreven event voor primaire verpakkingsdesigns
Packaging Innovations is een exclusief verpakkingsevent, waarbij alles draait om opvallen in het schap met jouw verpakking. Om het exclusieve karakter te kunnen waarborgen, werken we met een bezoekersbeleid. Het creatieve event is speciaal ingericht voor bezoekers met het volgende profiel:
Functie
- Brand owner / manager
- Category manager
- Packaging specialist
- Project manager
- Art director
- Product designer
- Marketing manager
- Graphical designer
- CEO / Entrepeneur
- Commercial director
Werkzaam in de sector
- Retail
- Food & Drinks
- Private label
- Farmace & Cosmetica
- Chemistry
- Consumenten Electronica
- Duurzame consumenten goederen
- IT / Office equipment
- Kleding, schoenen, accessoires
- Ontwerpbureau
- Agricultuur & Agribuniness
- Automotive