Kenniscentrum - Verpakkingstechnologieën
Verpakkingstechnologieën
De verpakkingsmachine-industrie is nog steeds sterk in opkomst, aangewakkerd door de stijgende vraag naar verpakte voedingsmiddelen en dranken (vooral in flexibele en vacuümverpakkingen) en door e-commerce. Empack richt zich zowel op de verpakkingsverwerkingsapparatuur als op de verpakkings- en vulmachines.
Verwerkingsapparatuur wordt gebruikt om verpakkingsproducten te produceren, door grondstoffen zoals papier / karton, polyesters, kleefstoffen, siliconen, plakband, schuim, kunststoffen, vilt, rubbers, voeringen en metalen, evenals andere materialen te verwerken. De verpakkings- en vulmachines worden door productiebedrijven gebruikt om hun producten in de gekozen verpakking te stoppen. Afhankelijk van de verpakking en het producttype zijn de beschikbare technologieën ook eindeloos.
- Nieuwsitems
Voedselveiliger produceren met de nieuwste controle & inspectiesystemen
Producenten van voedingsmiddelen willen geen enkel risico lopen op het gebied van voedselveiligheid. Daarom zijn vrijwel alle productielijnen in de voedingsindustrie voorzien van controle en
Lees verder »- Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van verpakkingsmachines?
- Welke rol speelt digitalisering van productielijnen en supply chains, zoals Big Data en IoT, een rol?
- Personalisatie in de E-Commerce wereld. Hoe pak je een voorstel aan met con-collega’s?
- Welke nieuwe technologieën worden er in de komende jaren uitgerold binnen smart packaging?
- Hoe speel je met jouw supply chain in op de digitale transformatie?
- Column
The Circle – de snelste weg naar een circulair industrieel pad
In een tijd waarin duurzaamheid steeds meer de norm wordt en bedrijven streven naar innovatieve oplossingen om milieubewuster te opereren, komt Willy Naessens met een
Meer leren over neuromarketing en gedragsbeïnvloeding?
Unravel Research kijkt in het brein om marketing effectiever te maken. Door neuromarketing technologieën te combineren kunnen we de effectiviteit van jouw winkel, reclame, product,
NRK Verpakkingen op Empack 2024
Op woensdagochtend 10 april organiseerde NRK Verpakkingen tijdens de Empack een interessant, gevarieerd en interactief kennisprogramma. In 1,5 uur werden bezoekers bijgepraat over de true
- Nieuwsitems
The Circle – de snelste weg naar een circulair industrieel pad
In een tijd waarin duurzaamheid steeds meer de norm wordt en bedrijven streven naar innovatieve oplossingen om milieubewuster te opereren, komt Willy Naessens met een
Meer leren over neuromarketing en gedragsbeïnvloeding?
Unravel Research kijkt in het brein om marketing effectiever te maken. Door neuromarketing technologieën te combineren kunnen we de effectiviteit van jouw winkel, reclame, product,
NRK Verpakkingen op Empack 2024
Op woensdagochtend 10 april organiseerde NRK Verpakkingen tijdens de Empack een interessant, gevarieerd en interactief kennisprogramma. In 1,5 uur werden bezoekers bijgepraat over de true
- Exposanten uitgelicht
The Circle – de snelste weg naar een circulair industrieel pad
In een tijd waarin duurzaamheid steeds meer de norm wordt en bedrijven streven naar innovatieve oplossingen om milieubewuster te opereren, komt Willy Naessens met een
Meer leren over neuromarketing en gedragsbeïnvloeding?
Unravel Research kijkt in het brein om marketing effectiever te maken. Door neuromarketing technologieën te combineren kunnen we de effectiviteit van jouw winkel, reclame, product,
NRK Verpakkingen op Empack 2024
Op woensdagochtend 10 april organiseerde NRK Verpakkingen tijdens de Empack een interessant, gevarieerd en interactief kennisprogramma. In 1,5 uur werden bezoekers bijgepraat over de true