Voor het tweede jaar op rij werkte Empack & Packaging Innovations samen met Graphic World Print & Packaging. Niet alleen waren zij als exposant aanwezig op de beursvloer, ook verzorgden zij een groot deel van de signing rondom de beurs. Een samenwerking die in de praktijk minstens zo goed uitpakt als op papier.




We spraken Kate Witjes, adviseur POS en Packaging bij Graphic World, op de tweede beursdag over hun deelname en de kracht van hun producten.
Van promotie naar verpakking
“Wij zijn van oudsher producent in promotie- en POS-materialen,” vertelt Kate. “Maar sinds corona hebben we ook veel aanvragen voor verpakkingen gekregen – met name secundaire verpakkingen, die worden gebruikt om producten te verzenden of te presenteren. Dat is inmiddels uitgegroeid tot een grote productgroep binnen ons bedrijf.”
De uitbreiding richting verpakking bleek niet alleen succesvol, maar ook goed te passen bij de kern van Graphic World: creatief meedenken met klanten over zichtbaarheid, presentatie en beleving. “Het mee kunnen denken met jonge bedrijven, die net starten en nog zoekende zijn, vind ik persoonlijk echt het leukste. Samen oplossingen verzinnen voor hun verpakkingen”.
Een eigen ontwerp, duurzaam geproduceerd
De stand van Graphic World was volledig door het team zelf ontworpen én geproduceerd. “Op de stellingen na is vrijwel alles gemaakt van duurzame materialen. Dat vinden we als bedrijf belangrijk,” aldus Kate. En dat duurzaamheid hand in hand kan gaan met uitstraling, bewijzen ze met hun kleurrijke presentatie. “We willen altijd een beetje opvallen, dus we zorgen dat onze producten er goed en opvallend bij staan.”
Een logische plek op de beursvloer
Na een deelname op Empack vorig jaar was Graphic World dit jaar weer te vinden op Packaging Innovations. “De vragen van bezoekers zijn hier gericht op design, ontwerp en productontwikkeling, dat past heel goed bij wat wij doen,” vertelt Kate. “We hebben het beide dagen druk gehad. Gisteren konden we het bijna niet bijhouden op de stand. Veel leuke gesprekken met nieuwe én bestaande klanten. Sommigen kwamen puur voor inspiratie, anderen stonden al klaar om een offerte aan te vragen. Heel waardevol dus.”
Een fijne samenwerking
Empack & Packaging Innovations kijkt met veel plezier terug op de samenwerking met Graphic World, zowel in de voorbereiding als op de beursdagen zelf. Hun enthousiasme, betrokkenheid en professionele aanpak hebben zichtbaar bijgedragen aan de uitstraling van de beurs.
Bekijk hier het volledige interview: