In gesprek met Altrimex – driven by passion

In de afgelopen 47 jaar ontwikkelde Altrimex, trouwe exposant van Empack, zich tot een betrouwbare leverancier van efficiënte modulaire doseer-, vul- en verpakkingssystemen. Het familiebedrijf is in 1973 opgericht en richtte zich het in het begin op het verkopen van weegmachines voor de ijzerwarenbranche. Al snel groeide het productengamma uit van losse weegsystemen tot complete verpakkingslijnen. Kort na de oprichting introduceerde Altrimex de eerste doseersystemen voor poeders en granulaten, gevolgd door afvulmachines voor vloeistoffen, etiketteer -en sealsystemen. Vandaag de dag is Altrimex een wereldwijde leverancier van complete verpakkingsoplossingen aan de ijzerwaren, poeder, vloeistoffen en tabletten industrie.

Turnkey oplossingen

Wij spraken met Michael Staudt, Managing Director van Altrimex. “Wij verzorgen het gehele traject van advisering, engineering, projectbegeleiding, installatie, opleiding en training van operators alsmede de nazorg en service. De systemen van Altrimex worden vrijwel allemaal gekenmerkt door een zogenoemde modulaire opbouw. Zo kan een semi automatische stand-alone machine vervolgens doorgroeien naar een volautomatische verpakkingslijn. We werken langdurig samen met vaste gerenommeerde producenten van vul- en verpakkingsmachines voor de verkoop, installatie en service van deze apparatuur wereldwijd. De perfecte combinatie van kundige, betrokken medewerkers enerzijds en de hoge kwaliteit van de geleverde apparatuur anderzijds maakt dat wij gebaseerd op standaard machines en bewezen concepten totaaloplossingen op maat bieden. Daarnaast voorzien wij ook in financieringsmogelijkheden op maat middels eigen lease en huurkoop mogelijkheden”.

Jarenlange reputatie

Ondanks de roerige coronaperiode gaat de business voor Altrimex zeer goed. “We merken dat de reputatie waar we jarenlang hard aan gewerkt hebben, zich nu uitbetaald. Onze klanten handelen op basis van vertrouwen en komen daarom bij ons terug. Tevens hebben we de kracht dat we op meerdere pilaren steunen. Dit betekent bijvoorbeeld dat als het in de ijzerwarenbranche minder goed gaat, we dit kunnen compenseren met een goed lopende poeder, vloeistoffen of tabletten industrie. “Terugblikkend op dit jaar merken we dat vooral de food sector en de markt voor reinigingsmiddelen heeft geprofiteerd van de afgelopen periode en hier hebben wij als leverancier goed op in kunnen spelen”.

Staudt vervolgt “Het overschakelen naar het deels thuiswerken was voor ons geen probleem vanwege de reeds aanwezige voorzieningen en ervaringen hiermee. Ons personeel kan hierdoor zeer eenvoudig thuis inloggen en hun werkzaamheden voortzetten. Daarnaast hadden we op het bedrijf zelf al in een vroeg stadium geïnvesteerd in kuchschermen, eigen mondkapjes, desinfectiemiddelen en de benodigde maatregelen voor ons personeel”.

Augmented reality

“Door de corona periode zijn we als bedrijf steeds meer aan het oriënteren om onze klanten ook zo goed mogelijk op afstand te bedienen. Eén van de mogelijkheden waar we ons mee bezig houden is het investeren in Augmented Reality. Bij diverse key accounts zijn pilots uitgevoerd en deze worden op termijn verder uitgerold. Het gebruik van deze technieken heeft grote voordelen zowel voor ons als voor onze klant(en); monteurs en engineers kunnen live met de klant meekijken om hun werk efficiënter en slimmer uit te voeren, het helpt de klant om zijn kennis en het troubleshooten te verbeteren en de techniek is daarnaast ook erg accuraat. Dit komt allemaal ten goede van de kwaliteit van onze service”.  

Investeringen in website en social media

Ondanks dat Altrimex al jarenlang een bekend begrip in de markt is, heeft het bedrijf in 2019 ervoor gekozen om te investeren in haar marketing. Waar de werkzaamheden voorheen verdeeld werden over diverse collega’s, is er nu een vaste marketeer aangesteld. Marketeer Niels Bosmans: “Altrimex heeft mij de ruimte geboden om mijn eigen functie in te richten, omdat deze nog niet bestond”.

“Het was voor mij erg uitdagend dat ik gelijk mocht starten met het inrichten en professionaliseren van de nieuwe website, zowel qua lay-out als tekstueel. Ook zijn we steeds meer van onze verpakkingsmachines en lijnen op video vast aan het leggen om zoveel mogelijk relevante en actuele content te kunnen tonen op al onze kanalen”.

Eén van deze kanalen is LinkedIn, waar Altrimex sinds afgelopen maanden ook zichtbaar op is. Op de bedrijfspagina worden regelmatig video’s en bedrijfsontwikkelingen gedeeld. Ze merken dat dit aanslaat en bijdraagt om onze online zichtbaarheid te vergroten. Als toevoeging op eerdere investeringen, heeft Altrimex ook plannen om binnen afzienbare tijd het pand in Helmond te voorzien van een nieuw interieur en exterieur. 

Meer weten? Bezoek de website van Altrimex: https://www.altrimex.nl

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top