De Gouden Noot
Business tour voor winnaar goud, zilver, brons en andere zeven finalisten
De Gouden Noot: ‘s werelds meest competitieve verpakkingsinnovatiewedstrijd. Al edities lang strijden bedenkers van duurzame, effectieve en innovatieve verpakkingen om de unieke winnaarstrofee met daarin een massief gouden walnoot. Wereldwijde bekendheid staat de winnaar te wachten bij het binnenslepen van deze prijs. Een van de manieren waarop dit gebeurt, is via een tentoonstelling op toonaangevende verpakkingsevents. Ook in 2026 mogen wij de Gouden Noot weer verwelkomen op Empack en Packaging Innovations! Al bij binnenkomst staan de winnaars én finalisten van 2025 prominent in de schijnwerpers. Benieuwd naar de partijen? Lees vooral verder!
Winnaar ZILVER 32e editie De Gouden Noot in de spotlights: het geheim van de DS Smith LiftUp
Met de organisatie van De Gouden Noot stimuleert NVC Packaging Centre holistische innovatie in verpakken. Leer hoe de verpakkingsindustrie innoveert en verpakkingsuitdagingen aanpakt. Daarnaast zal er worden ingezoomd op de Zilver Noot van 2024, de DS Smith Lift Up. Ontworpen om een antwoord te bieden op de duurzaamheidsvraagstukken, welke gedreven worden door consumentengedrag, veranderende Europese wetgeving en toenemende druk van retailers naar vermindering van plastic in supermarkten.
Terugblik De Gouden Noot op Empack 2023







De winnaars
GOUD
OPHTHALMIC PLUS BOTTLE
Een oogdruppelflesje voor mensen met beperkte handkracht, waarbij 60% minder kracht nodig is om een druppel te produceren.
Read More >>
ZILVER
LIFT UP
Een verpakkingsoplossing voor drankproducenten die plastic vervangt en de CO2-voetafdruk verlaagt.
BRONS
Buncker Pro Line Heavy
Een veilige oplossing voor het transport en de opslag van batterijen.
De zeven finalisten

Paper based packaging for spreads
FINALIST Paper based packaging for spreads by Flora Food Group In samenwerking met Footprint, MCC Verstraete, Pages en Emsur heeft Flora Food Group de eerste volledig recyclebare

Heinz EazySauce Dispense
FINALIST Heinz EazySauce Dispenser by The Kraft Heinz Company Met de Heinz EazySauce Dispenser wil Kraft Heinz het gebruik van sachets in restaurants vervangen om het gebruik

Mono-PE coffee bag, in-line surface-printed with oxygen barrier coating, designed for smooth deinking
FINALIST Mono-PE coffee bag, in-line surface-printed with oxygen barrier coating, designed for smooth deinking by Siegwerk Druckfarben AG & Co. KGaA De innovatie van Siegwerk versnelt de

JOZO NextCycle IMLTM decorated salt shakers
FINALIST JOZO NextCycle IMLTM decorated salt shakers by SFA Packaging JOZO heeft zijn verpakking geüpgraded van een standaard IML-gedecoreerde polypropyleenverpakking naar NextCycle IML™-verpakking. NextCycle IML™ is een

Ecoleaf
FINALIST EcoLeaf by ACTEGA Het is bekend dat de standaardtechnologie voor metalen decoraties, zoals hot en cold foiling, allesbehalve milieuvriendelijk is. Jaarlijks worden duizenden tonnen

Post consumer rHDPE 100% in contact sensitive packaging
FINALIST Post-consumer rHDPE 100% in contactgevoelige verpakkingen door Morssinkhof Plastics en Beiersdorf De Nivea zonnebrandflessen zijn volledig gemaakt van post-consumer gerecycled plastic. Het gebruik van

Boxobag
FINALIST Boxobag van BOXO Elke dag worden in Nederland meer dan een miljoen pakketten naar klanten verzonden, waarvan het merendeel (>75%) in wegwerpkartonnen dozen. Dit
Wil je meer informatie over De Gouden Noot, zoals over de jurering en de prijsuitreiking, klik dan hier.
Over het NVC
NVC, het Nederlands Verpakkingscentrum is de vereniging van bedrijven die het belang erkennen van verpakken als activiteit binnen de gehele supply chain van verpakte producten. Het NVC lidmaatschap, de projecten, informatiediensten en de opleidingen stimuleren het continu verbeteren van het verpakken. Meer informatie? Bezoek de website.