Programma

Laat u inspireren en informeren door boeiende sprekers en experts ​

Door het hoogste kennisniveau te bieden, bedient Empack de Nederlandse verpakkingsgemeenschap. Veel bezoekers komen naar Empack met een direct doel: het vinden van de meest relevante kennis en innovatieve verpakkingsoplossingen.

LET OP: De verplaatsing van Empack naar 15, 16 & 17 september 2020 heeft uiteraard de nodige impact op het programma van de workshops en de beschikbaarheid van alle sprekers. We streven ernaar om de indeling van het programma voort te zetten zoals deze oorspronkelijk is ingedeeld.

Dinsdag 15 september 2020

Klik op de titel voor meer informatie 

10:30 - 11:00 uur

Michaël Nieuwesteeg - Directeur Nederlands Verpakkingscentrum (NVC)

Design for Intended Use (DIU) is een proces van denken en het uiteindelijke resultaat van het verpakkingsontwerp dat ondubbelzinnig het beoogde gebruik van het verpakte product door de beoogde gebruiker laat zien en garandeert. Speciale focus leggen we deze EmpackNL op Design for Intended Use (DIU) als middel om de milieuproblemen in de wereld van het verpakken aan te pakken. Hoe kan DIU de verantwoorde inzameling van geleegde verpakkingen ondersteunen? Welke informatie helpt de consumentgebruiker bij het eenduidig wegdoen van zijn/haar verpakking na gebruik?

11:15 - 11:45 uur

CH

Corné Huijben - NVC manager Kennisontwikkeling en Projecten (NVC)

Web Retail Packaging (WRP) is het verpakken van producten die online worden besteld en vervolgens worden afgeleverd, direct bij de consument thuis of via een afhaalpunt. WRP is een essentiële factor voor de verdere stabiele groei van het thuiswinkelen, met name waar het fysieke producten betreft. Hoe ziet de toekomst van WRP er uit en welke verpakkingsaspecten betekenen daarin risico’s of juist kansen?

14:00- 16:00 uur

DK abn

David Kemps - Sectorbanker Industrie

Wat vinden Nederlandse consumenten eigenlijk van een duurzame verpakking en wie is volgens hen verantwoordelijk voor het duurzaam verpakken van eten en drinken? Hoe kunnen ketenspelers zoals de verpakkingsproducent, foodproducent en supermarkt hier op inspelen? ABN AMRO presenteert de uitkomsten naar aanleiding van haar consumentenonderzoek en interviews.

ABN AMRO vindt het belangrijk dat onze samenleving steeds duurzamer wordt. Dit proces willen zij graag versnellen en zoeken daarom continu naar duurzame oplossingen, investeringen en initiatieven die daar écht bij helpen. Zij laten u graag weten wat zij doen, en hoe u zelf ook kunt bijdragen.
Scroll naar top