Wipak – Participation in AIM’s HolyGrail 2.0

Beschrijving

Wipak is er trots op de krachten te bundelen met de European Brands Association (AIM) voor het Digital Watermarks Initiative HolyGrail 2.0-project. Het initiatief heeft tot doel te beoordelen of een baanbrekende digitale technologie – digitale watermerken – een betere sortering en hogere recyclingpercentages voor verpakkingen in de EU mogelijk kan maken, om een ​​echt circulaire economie te stimuleren.

Digitale watermerken zijn bijna onmerkbare codes, zo groot als een postzegel, die het oppervlak van een verpakking van consumptiegoederen bedekken. Deze technologie kan een revolutie teweegbrengen in de manier waarop verpakkingen worden gesorteerd in het post-consumer afvalbeheersysteem door verpakkingen nauwkeurig te identificeren en te scheiden in sorteerstromen. Dit resulteert in een hogere kwaliteit en kwantiteit van de recyclaten, wat ten goede komt aan de volledige waardeketen van verpakkingen.

“De 3 belangrijkste ingrediënten hier zijn innovatie, duurzaamheid en digital, gecombineerd om de doelstelling van de Green Deal naar een schone, circulaire en klimaatneutrale economie te bereiken”, schetst Michelle Gibbons, directeur-generaal bij AIM.

Wipak werkt sinds 2013 nauw samen met digitale watermerkexpert Digimarc®, baanbrekende innovatieve oplossingen en verpakkingstoepassingen die Digimarc Barcode® gebruiken om onze klanten te helpen bij te dragen aan circulaire economieën en hun duurzaamheidsdoelen te bereiken. Met de ervaring van bijna 3000 Digimarc-verbeterde verpakkingsconcepten in de detailhandel, betekent dit dat we voorop lopen in transparante, op feiten gebaseerde circulariteit in plastic verpakkingen.

Voor meer informatie over Digimarc en het Digital Watermarks Initiative HolyGrail 2.0-project kunt u contact opnemen met Florian Constabel via digimarc@wipak.com.

Media

Gallery

Website

Downloads

    Deel op Social Media

    Share on facebook
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on google
    Scroll naar top