Service is in our DNA – interview VerpakkingsManagement
De Koningh Coding & Labeling

Service zit in ons DNA – interview VerpakkingsManagemen

In de ondernemersvisie van Bert-Jan Dijk, DGA van de Koningh, staat service en hoogstaande dienstverlening centraal. ‘In iedere servicebus zit voor ruim 25.000 euro aan onderdelen om storingen direct te verhelpen. Deze service is onze succesfactor.’

Delen:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Een klinkende autonome groei van ruim 20% in 2022 en een constante omzetgroei sinds Bert-Jan Dijk het bedrijf overnam. Dat zijn de feiten. ‘Alleen in het coronajaar 2020 zijn we niet gegroeid, maar stabiel gebleven’.

‘Ik ben altijd klantgericht geweest’, zegt hij. Dijk begon zijn carrière in de wereld van vrachtwagens. ‘Dan weet je hoe belangrijk goede dienstverlening is.’ Voor Dijk was het dus vanzelfsprekend dat zijn bedrijf zwaar zou inzetten op service en kwaliteit. Dat heeft gewerkt, getuige de groeicijfers. ‘Wij zijn zelfs 24/7 bereikbaar, want stilstand is voor veel van onze klanten kostbaar’.

Vertrouwen
Wat Dijk belangrijk vindt, is het contact met de markt blijven houden. Daarom heeft hij nog altijd zijn eigen rayon als accountmanager. ‘Zo hoor ik wat in de markt speelt en ervaar ik ook wat mijn collega’s meemaken in de markt. Je moet dicht bij je klanten blijven. We zijn groot geworden door klein te blijven. We zijn altijd dicht bij de klant zijn blijven staan en luisteren goed naar hun wensen. Een andere belangrijk aspect is dat je team happy is en het leuk vindt om de klant te helpen. Die klantgerichtheid zit echt in ons DNA.’

‘Teamspirit’
Om de groei aan te kunnen komen er bij De Koningh ieder jaar drie monteurs bij. Dat is exclusief de twee monteurs die dochterbedrijf Presa (België) en de extra monteur die Mundy Technology jaarlijks extra nodig hebben. Inmiddels bestaat de groep uit 117 medewerkers. Een personeelsprobleem kennen ze bij de Koningh niet. ‘Je moet zorgen dat je gedreven mensen hebt die hun werk leuk vinden. Op een paar na heb ik alle medewerkers persoonlijk aangenomen, omdat ze in ons team moeten passen en net zo klantgericht moeten zijn. We zijn een hecht team. Als het druk is kan het best zijn dat een accountmanager met een monteur meegaat om een machine te installeren of dat een vooraf ingestelde machine door de accountmanager bij het bedrijf wordt geleverd. De mensen helpen elkaar.’

Klik op de link om het hele artikel te lezen.

Contactinformatie

Stuur ons een bericht

Scroll naar top