Hoewel hele vogels een belangrijk deel van de markt vormen en blijven, zorgt de vraag van de consument er ook voor dat de ontwikkeling meer in de richting gaat van verpakkingen met een vast gewicht, bijvoorbeeld van borstfilets, drumsticks, dijen, poten of vleugels, of combinaties daarvan. uit verschillende stukken. Het doel van Almarai was om aan deze vraag te kunnen voldoen met volledig gesloten producten met een vast gewicht die voldoen aan de hoogste normen op het gebied van hygiëne en presentatie.
De lancering van Alyoum omvatte de aankoop van een fabrieks- en landbouwterrein in de provincie Ha’il, waar Almarai voor het eerst in contact kwam met de Meyn Ishida-alliantie. De geavanceerde technische expertise en geïntegreerde aanpak van Meyn Ishida waren in lijn met de verwachtingen van Almarai voor de ontwikkeling van deze sector en, in overeenstemming met de ambities van het bedrijf, werd de reikwijdte van het project groter naarmate de werkzaamheden vorderden. Wat begon als een project van 21.000 bph (vogels per uur), escaleerde over een periode van drie jaar in drie fasen tot een faciliteit van 37.500 bph.
De fabriek is met een capaciteit van 200 miljoen vogels per jaar nu een van de grootste pluimveefabrieken ter wereld.